Un articol de Razvan Pascu la 23 Noi 2012
In urma cu aproximativ un an ma aflam la New York.
Pe un frig teribil si pe un soare foarte greu de vazut printre
zgarie-nori, intr-o camera de hotel minuscula, dar totusi langa Times
Square, ma tot gandeam ce ma atrage la orasul acela.
Raspunsul foarte rapid si natural a fost
atmosfera si energia speciala pe care am simtit-o in foarte putine
locuri pana acum. Este o forfota a oamenilor care vor sa se afirme, sa
munceasca, sa evolueze, sa iti atraga cumva atentia, sa te faca sa il
alegi pentru serviciile de care ai nevoie.
Este o amestecatura de civilizatii,
culturi, de oameni care au venit aici pentru o viata mai buna si care
nu se vor lasa pana cand nu vor reusi sa o aiba. Simteam ca este multa
ambitie si atitudine in aer, lucruri pe care le simt si le recunosc
inclusiv la multi tineri din Romania, care, ca si mine, nu se multumesc doar cu ceea ce au sau cu bucatica pe care o primesc la un job caldut.
Am spus intotdeauna si voi repeta de cate ori voi avea ocazia ca “Romanians Are Smart“. Nu ma refer aici la diplome si la scoli absolvite.
Iar pentru ca industria turismului este a
doua mea casa, nu pot sa descriu cat de mandru ma simt cand vad ca in
domeniul ospitalitatii suntem printre cei mai buni. Spre exemplu, in
cele doua croaziere pe care le-am facut anul acesta cu companii si vase
diferite, una in Europa, cealalta in America, Directorii de Relatii cu
Clientii de pe vasele de croaziera erau … romance.
“RomaniansAreSmart”
inclusiv pentru ca, mai nou, invata sa aprecieze si sa puna in valoare
ceea ce au. Daca pana acum viata la tara era considerata ca un fel de
“neajuns” al vietii, de ceva timp a devenit atractie pentru turisti.
Daca animalele in curte erau tinute pentru a le asigura hrana, acum sunt
romani care le cresc pentru a-i invata si educa pe copii, daca pana
acum vechile cetati erau cu un picior in groapa si credeam ca terenul de
sub ele este mai presus de valoarea istorica, acum incepem sa apreciem
si sa constientizam ca cetatea in sine este adevarata comoara. Cel mai
potrivit exemplu in acest sens este cetatea Alba Carolina din Alba Iulia,
care a trecut in ultimii ani printr-o remodelare de 60 de milioane de
euro si unde progresele sunt mai mult decat impresionante.
M-a incantat in mod deosebit campania “Romanii sunt destepti”
de anul trecut pentru ca a demonstrat ca se poate. In urma acestei
campanii, predictiile pe Google s-au schimbat, iar romanii au devenit
“destepti” din “paduchiosi”. Din pacate dracusorul Google a recuperat
surprinzator de repede teren in sens negativ, astfel ca acum suntem
nevoiti sa ne transformam din nou in ambasadorii Romaniei, incercand sa convingem motorul de cautare ca “RomaniansAreSmart“.
Iata ce poti face pentru a deveni si tu ambasadorul Romaniei in online:
1. Intra pe www.romaniisuntdestepti.ro si spune care sunt locurile si oamenii care te fac sa fii mandru ca esti roman.
2. Scrie sau posteaza pe Facebook o poza cu un loc sau un om care te fac sa fii mandru ca esti roman si foloseste expresia “romanians are smart”.
3. Daca ai blog, foloseste intotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci cand scrii o poveste romaneasca. Cristi Manafu a promis sa doneze si niste bani pentru fiecare astfel de postare.
4. Foloseste intotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci cand postezi un clip pe YouTube.
5. Foloseste hashtag-ul #romaniansaresmart atunci cand scrii pe Twitter despre Romania.
6. Foloseste hashtag-ul #romaniansaresmart atunci cand postezi pe Instagram poze din Romania.
P.S. Am grupat si eu cateva articole in tagul “romanians are smart“.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu